maandag 19 september 2011

Onze eerste "sterren-avond"

De dag begon vroeg voor mij (Roelof). Ik werd tegen 0700 wakker en wist dat de Zon rond 07:30 opkomt. Direct uit het bed gestapt en mijn panorama setup klaargezet. Ik wilde bij zonsopkomst La Remise op de plaat zetten. Bij zonsopkomst en ondergang is het licht altijd bizonder voor fotografie. Naast La Remise ook een plaatje in de omgeving en van binnen het huis gemaakt. Ik heb 2 plaatjes verkleind voor de blog en toegevoegd. Daarna rustig ontbeten en richting Manosque gereden om wat inkopen te doen van zaken die we waren vergeten zoals plastic zakken om over de montering te doen als niet in gebruik.
De mistral heeft woord gehouden en heeft de lucht schoon geblazen. In de middag, na de lunch, hebben Ab en ik de monteringen opgesteld en voor het eerst even naar de Zon gekeken. De seeing is, zoals verwacht, puin-de-luxe. Daarna zijn we even bij Dany Cardoen in de werkplaats geweest.
Na het avondeten hebben we de monteringen verder afgesteld op de pool en wat test opnames gemaakt. Met de nog steeds stevige mistral is het niet fijn buiten te zijn. Later deze week is de verwachting dat de wind veel rustiger wordt.

Nu wat bloggen en een lekker pintje erbij. Het leven is niet slecht hier...

Mijn eerste pano in Frankrijk

En gelijk een 2e pano, heerlijk dat vroege licht

De kijkers opgesteld en op de Zon gericht

Dany druk met een 75 cm spiegel

De eerste opname

Geen opmerkingen:

Een reactie posten